Onze trainers in coronatijd - Cassandra

Cassandra
May 17, 2020

Klant aan het woord...

Coach aan het woord...

Ons team staat te springen om samen met jullie opnieuw te starten in De studio.

Spijtig genoeg zullen we nog even geduld moeten oefenen tot de maatregelen van de overheid versoepelen en ook wij opnieuw activiteiten mogen aanbieden.  

In vorm en vitaal blijven is nu nog meer dan anders de boodschap!  

Sinds de start van de lockdown bieden we daarom wekelijks alternatieven via ons Virtuagym-platform aan om ook in je kot actief te blijven. Verder brainstormen we met het team omtrent nieuwe activiteiten, nieuw aanbod, nieuwe uitbreidingen en verbeteringen. We zijn nu eenmaal niet het type mens dat stil zit...

Lees hier hoe jullie favoriete trainers zich dezer dagen bezighouden...

Cassandra

Gedurende de week sta ik elke dag op tussen 6u en 7u. In het weekend durf ik al eens uitslapen of wat langer blijven liggen tot 9u30. Mijn ochtendritueel is altijd heel chaotisch, omdat ik te laat op sta: snel douchen, rugzak vullen met eten en drinken, boterham eten, koffie drinken en in de auto springen.

Wat is er hetzelfde gebleven?

Ik werk 4/5de als sport- en bewegingstherapeute in het revalidatiecentrum RevArte te Edegem. Daar ben ik gewoon blijven werken, al zien mijn dagen er volledig anders vergeleken met deze voor de Corona. Hier kom ik later nog op terug.

Voor de studio hou ik mij nu bezig met mails, schema’s uitwerken, contact houden met de klanten en 1 keer per week online BBB geven. Hier verandert weinig aan.

Verder sport ik zoveel mogelijk, dat blijft hetzelfde. Nu ik meer tijd heb lukt dit wel gemakkelijker.

Wat is er veranderd?

Er is toch wel veel veranderd voor mij of het voelt toch aan alsof er veel veranderd is. In de week ga ik naar RevArte en daar wandel ik met de patiënten. Veel meer mogen we niet doen wegens de maatregelen. Ik kom zeker en vast aan mijn 10 000 stappen. Afgelopen week ben ik ook begonnen met 1 op 1 te ping-pongen of te petanquen. Gemakkelijk werken is het niet met een mondmasker op en alles telkens dienen te ontsmetten. Ik ben voornamelijk blij dat de patiënten even van hun kamer weg kunnen en de frisse lucht kunnen opsnuiven. ‘S avonds gaf ik normaal groepslessen of personal training in de studio, maar dat gaat nu helaas niet, dat mis ik enorm! De zwemlessen die ik gaf aan kindjes zijn nu ook allemaal voor onbepaalde tijd geschrapt. Ik was hier toch 6 uur per week mee bezig, dus ik heb ineens zeer veel tijd.

Nu probeer ik mijn avonden te vullen met: spelletjes te spelen met het gezin, een serie of film kijken, wandelen met het gezin en de hond, toertje met de fiets maken of een workout in de tuin. Ik mis het werk enorm, maar de quality-time met de vriendin en/of gezin bevalt mij ook wel. Dat gaat binnenkort weer aanpassen worden om alles te herplannen.

Verder probeer ik mij zoveel mogelijk bij te scholen in deze periode. Ik heb nog eens mijn boeken van inspanningsfysiologie en anatomie bovengehaald om te herhalen. Achteraf had ik een ontzettend goed gevoel dat alles weer fris in het geheugen zat. Verder heb ik de e-learning “post- COVID-19 revalidatie en het Post-Intensieve-Care syndroom (PICS) gevolgd. Waarschijnlijk vragen jullie zich af wat “PICS” betekent, wel PICS omvat de nieuwe of verergerde klachten die onstaan ten gevolge van kritieke ziekte en de intensive care behandeling. Ik kan hier nog uren over vertellen, indien jullie interesse hebben, mogen jullie mij een e-mail sturen met jullie vragen hierover (cassandra@studioheist.be).

Sportactiviteiten? Hoe blijf jij in form in deze periode?

Ik sport nu meer dan de voorbije maanden. Ik heb mijn ouders overtuigd om te starten met functional training. Ze gaan normaal naar de fitness en doen daar enkel oefeningen op toestellen, dus zij hadden weinig tot geen kennis van functional training. Ik heb hen eerst de basisoefeningen aangeleerd en elke week opgebouwd. Momenteel sporten ze 5 keer per week en voeren ze zelf hun oefeningen uit aan de hand van een trainingsschema. Als ik op tijd thuis ben van het werk probeer ik mee te doen en hen bij te sturen.

Schema:

Meestal doe ik maandag een workout thuis en dinsdag geef ik online BBB via zoom. Woensdag volg ik meestel de gladiator workout met Bart en donderdag de workout met Kaat. Vrijdag is het meestal een rustdag en ga ik wandelen met het gezin en de hond. In het weekend probeer ik minstens 1 workout te doen en eens te gaan fietsen en/of wandelen.

Tips aan onze klanten:

  • Blijf sociaal: In tijden van quarantaine voelen we ons snel geïsoleerd van de wereld én de mensen die we graag zien. Het is dan niet ondenkbaar dat een gevoel van eenzaamheid onder je vel kruipt. Toch hoef je niet alleen te zijn. Check af en toe even hoe het gaat met je familie, vrienden of collega’s en in het bijzonder met je grootouders, of personen waarvan je weet dat situaties zoals deze het leven wel eens moeilijk kunnen maken.
  • Zet Netflix even opzij: Natuurlijk is het fijn om gezellig in de zetel te kruipen met een serie of een film en even je hoofd op nul te zetten. Het blijft echter ook goed om jezelf mentaal uit te dagen. Zo blijf je optimaal bij de pinken en vermijd je mentale moeheid. Misschien is er een boek dat al even wacht om gelezen te worden? Of heb je een skill dat je jezelf al even wil aanleren? YouTube is een ware bron van educatief materiaal.
  • Haal een frisse neus op: Baan je weg naar het dichtstbijzijnde park, bos of ander stukje groen, maak een wandeling en adem een aantal keer diep in en uit. (Houd uiteraard rekening met de nodige afstand tussen jou en andere mensen.)